dinsdag 11 september 2012

Van start

Vandaag een blog aangemaakt.
Op deze manier wil ik voor mezelf bij houden wat voor kaarten ik gemaakt heb, zodat ik ze nog eens kan bekijken.
Wat er verder uit voortkomt.... de tijd zal het leren.


Kaarten maken vond ik jaren geleden al leuk. Ik was qua technieken op kaartengebied echter blijven steken in de tijd van het zandkaarten maken, en kalligraferen, en deed er eigenlijk niks meer mee.. De laatste tijd zag ik echter af en toe dingen op het gebied van scrappen die mijn interesse wekten. Ik heb hele avonden op o.a. YouTube zitten kijken. Daar ging dus een wereld voor me open.En ook op blogs zag ik prachtige kaarten en lay-outs voorbij komen.  Mijn voorkeur gaat uit naar kaarten.

Een kaart is ( je weet wat ze zeggen.....) 
"een kleine moeite, een groot plezier".

Een vriendelijk woord op een kaartje; gestempeld of geschreven, kan soms voor een ander de dag net wat aangenamer maken .
Leuk om een voorraad te maken en technieken uit te proberen , maar ook erg leuk om een persoonlijke  kaart voor iemand te maken.....


Van start dus....

 Afgelopen weekend een cadeaumapje gemaakt voor een vriendin die 50 is geworden , en die ik een tijdschriften abonnement heb gegeven. Omdat ze het eerste exemplaar al had gekregen, en ik niet met lege handen op haar feestje wilde aankomen, dus snel dit mapje gemaakt met wat labels en een cupcake-recept.


Het recept op een file tab van Tim Holz (On the Edge) geplakt en met bruine Distress inkt en de 
paper distresser "oud" gemaakt,
 Achterzijde; dubbelzijdig plakband en fluweelpoeder , de grote letters gestanst met een stans van Tim Holz, paar stempelafdrukjes om de boel wat op te vullen; de tekst handgeschreven ( dat moet de volgende keer anders....) en een lintje...
 
..en nog snel een tag gestanst met het cadeau er op; 8 x het blad Daphnes Diary, met uit dat blad een labeltje met haar initiaal er op en een broodzakjes clipje met haar leeftijd, stukje verbandgaas; rolladetouwtje eraan, klaar

3 opmerkingen:

  1. Jaha je eerste bericht en je eerste volger nou jouw dag kan vast niet meer stuk! Het mapje is erg leuk maar at ha dik al gezegd. En leuk om te zien dat het allemaal gelukt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat met je blog Wilma! Je zult zien dat je hier nog veel plezier zult aan beleven!
    Danzij jouw viel mijn oog op dat blad DD in de krantenwinkel, mooi tijdschrift!

    BeantwoordenVerwijderen