maandag 29 oktober 2012

Geen kaart; maar col


Bij mijn dochter zag ik een leuk idee; een col van stof.
Zij had een grafisch dessin, maar dat past niet bij mijn jas. Nu heb ik vorig jaar een wolwitte, dikke sjaal gebreid bij deze jas, maar die is vaak te warm of ik had de pluizen in mijn mond. En mijn andere wolwitte sjaal was vaak te koud. (want van linnen met zijde)
Deze oplossing leek me wel wat , en ik vond een heerlijk zachte , off-white rekbare stof.
Ik nam een meter; naaide de lange kanten eerst aan elkaar, keerde deze lap, en draaide toen de korte kant aan 1 kant een halve slag.
Zo komt er een "draaiing " in, en valt de col mooier om de hals. Dit kon ik voor het grootste deel dicht naaien, en het laatste stukje heb ik met ingeslagen naad zo onder de naald door geroetsjt, wand daar zie je bij deze stof niks van.
Wat ik zo leuk vind, zijn de "roosjes" .
De col is heerlijk zacht en warm , laat de winter maar komen, ik ben er klaar voor .

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen