zondag 27 september 2015

Thee-Boekje ( tee buch oder mini album)

Wederom een ontzettend leuk idee van Carola Henke uit Duitsland
Een thee-boekje wat je ook kunt gebruiken als mini-album.

Ik maakte hem met het herfst DSP van Stampin'Up uit de Seasons Catalogue 2015
Rich Razzleberry is de kleur van de omslag.
 De bloem komt uit de set Choose Happiness (SU)
 Carola vraagt in haar duidelijke YouTube filmpje of  je nog meer thee merken weet; die in de pockets passen. Voor wie dit na wil maken; ik had in huis:
Pukka thee, Yogi Tea,  Clipper tea. Deze zakjes zijn iets groter dan de Pickwick zakjes en ook veel lekkerder en natuurlijker.  Carola heeft er Twinings in, die passen ook.

 Deze merken passen perfect in de pockets.De binnenste pocket  is iets minder breed dan de buitenste; zo passen ze precies in elkaar. Met de Envelope Punch Board pons je een hapje uit de voorkant van elk zakje; en zo kun je het theezakje makkelijk pakken.
 De voorkant kreeg een ge-embosste laag; met een houtnerf folder. ( past wel bij de herfstsfeer)
 ZO ziet het boekje er van binnen uit, met de vier vakjes
De achterkant; de naamsticker houdt het lint vast.

Deze ga ik vaker maken, echt een leuk weggeef cadeau.
In haar filmpje zie je ook nog aan het eind een kerst-variant , die is ook prachtig!
Mocht iemand kerst-theezakjes  te koop weten van dit formaat, vertel het mij.
( en geef ik het weer door aan carola)

8 opmerkingen:

  1. Erg mooi! Als cadeautje leuk als te geven, maar vast nog leuker om te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk weggevertje heb je zo gemaakt, Wilma. Vind 'm erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liebe Wilma,
    das ist wunderschön geworden! Ich fühle mich geehrt, dass du das Büchlein in meinen Liebslingsherbstfarben nachgebastelt hast. :-)
    Herzlichst, Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt er een superleuk boekje van gemaakt Wilma. Idd een leuk weggevertje. Eerlijk gezegd heb ik zelf nog nooit zoiets gemaakt, dus misschien gaat het er nu eens van komen. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We kunnen altijd een keer samen gaan zitten Anne-Marie.
      Ik heb er net nog 2 gemaakt

      Verwijderen
  5. Heel leuk om zomaar als cadeau te geven, prachtig gemaakt Wilma.
    groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee! Ik heb er inmiddels 3 gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeker een leuk idee, simpel maar mooi en de thee is heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen